Lilla Jag...


Hej på er!

Min matte låter hälsa att hon är åter vid tangenterna imorgon, hon har visst lite fullt upp just nu...så jag tänkte passa på att presentera mig själv istället.
Jag heter Sippan, javisst, jag är döpt efter blåsippan för att mina ögon är blåa, vackert va? Jag är en ståtlig birmakisse på snart 15 år (visst ser jag fräsch ut) Lite stel och trötta leder har jag väl, men jag är för det mesta pigg och glad. Jag kan till och med få lust att leka ibland, men det ska såklart vara när det passar mig!
Min bästa sysselsättning är nog ändå att göra....ja, ingenting!
Kan berätta för er som inte vet att ligga i nybäddade, sköljmedelsdoftande sängkläder är det bästa som finns. Matte säger att det kommer en breeze av väldoft i nosen när jag går förbi. Man har väl stil och klass!!
Jag älskar även att slappa i olika korgar, gärna lite för små, sådär så att man nästan inte får plats, ja, ni fattar, trångt, men mysigt!
Nu väntar jag mest på att våren ska komma så att jag kan få sticka ut nosen utan att frysa ihjäl, tassarna får ju frostskador!
Ja, det var lite om mig, jag kanske kommer tillbaka någon annan dag, om andan faller på!
Nu ska jag gå och äta lite nykokt lax, sen är det kvällstvättning och tävling om vem som får den bästa platsen i sängen...

God natt & mjau!


Kommentarer
Postat av: Elin

Åh Sötsippis! Vad fin du är! Puss på nosen!

2011-03-03 @ 22:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0