I ny kostym...

Jag tycker att det är himlans roligt att fynda gamla, slitna loppismöbler & sedan ge dem ett nytt liv...

Ofta krävs det inte så mycket jobb för att det ska bli bra & det är just det som gör att det blir så vansinnigt roligt att köpa gammalt & förvandla till nytt!



50-tals fåtölj som var sliten, hade stora repor & jack i träet & doftade instängt & dammigt!

För ynka 150 kronor blev den min!



Efter många funderingar bestämde jag mig för att slipa upp träet, ge det en omgång med vit bets & klä om fåtöljen med ett grått & rustikt linnetyg...



För att underlätta "kostymbyte"t sparade jag det gamla tyget & klippte mallen efter det.

Det gäller att sträcka tyget ordentligt när man klär om möbler & det underlättar givetvis om man har de rätta verktygen. Har man inte det får man vara beredd att ge möbeln lite extra tid & omsorg, då går det!!



Kudden är sydd av en gammal spetsduk som också är fyndad på loppis (för en femma!!) & basen är av samma linnetyg som fåtöljens.

Linnetyg & fårfäll kommer båda från IKEA



Blåbärsris - Ett litet hopp om vår

Nu längtar jag efter nästa göra-om-mig-projekt!

Gärna ett gammalt bord med svarvande ben & historia.

Bara att vänta, och leta!

Kramar C


Kommentarer
Postat av: Fru Sederblad

Så himla fint det blev! You rock, girl ;-)!

2012-02-29 @ 09:42:24
URL: http://frusederblad.blogspot.com
Postat av: Lina

Ooooh! underbart! Vad duktig du är. Vi har en finsoffa som jag fyndat på auktion för 50 spänn som skulle behöva ett lyft. Det tror jag Per får ta tag i. Nu ser jag fram emot att få ta del av ditt bord! Kram.

2012-03-04 @ 11:27:33
URL: http://linaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0