En känsla av vår...



Ännu är det kanske långt till vår & värme, men för den sakens skull kan man ju förberade den kommande årstiden med att piffa till hemmet när julblommorna har gjort sitt & julpyntet har åkt ner i källaren igen...



Panduro har många söta tyg att välja på till en billig peng!
Blommigt, randigt, rutigt & prickigt i ljuva pasteller som är perfekta att matcha med varandra!



Det rosa/vita randiga tyget är en gammal kökshandduk som får ett nytt liv som rosetter...



Rosetterna klippte jag till i långa remsor som jag vek ihop dubbelt för att gömma skarvarna...



Den underbara spetsen har jag fått av en kär vän!



Självklart måste min egendesignade kudde få ett eget märke!

Bokstavsmärket har jag hittat i mormors gamla sylåda & är en hyllning till min älskade mamma, som har initialen B i sitt förnamn!



Kuddöppningen placerade jag mittpå för att kunna knyta två rosetter som ska hålla ihop öppningen.
Vid fästet för rosetterna sydde jag en extra fåll för att dölja fästet för rosetterna.



Det söta tyget heter "Tilda Rose" & du hittar det här!

Det här var så galet roligt att jag genast måste åka & inhandla mera tyg för nya amatörmässiga syprojekt!

Kramar Caroline


Kommentarer
Postat av: Lina

åå! duktiga du! här kommer jag vilja lapa i mig inspiration! Störst kram.

2012-01-23 @ 22:41:46
URL: http://linaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0