Vårkänslor...

Helgen som var bjöd på strålande väder & hyfsade temperaturer...

Vi packade bilen & åkte ut till "Lilla Landet"

Bildregn från Lördagen...



Trots att det är tidigt så kunde jag inte låta bli att göra lite fina vårplanteringar...

Rosa Krysantemum, krispigt blåa pärlhyacinter & små söta påskliljor!

Äggen är vanliga hönsägg som har fått lite färg...



Pärlorna gillade solen!



Mitt olivträd från förra året har varit snäll & överlevt vintern.

Jag klippte av några spretande grenar som var lite torra & pytsade i lite näring när jag vattnade, så förhoppningsvis vaknar det snart ur sin vintervila & spirar flitigt till sommaren.



Vackra "lärkkvistar" full med kottar har plockats in från skogen.

Med lite tur & massa vatten slår kvistarna ut & bildar små tussar med mjuka ljusgröna barrskott.



En gammal tavla, med nedsänkt ram vitmålades & fylldes med lärkkottar.

Slutligen duschade jag kottarna lite lätt med vit sprayfärg för en finare effekt.



Ute i rabatterna stretar sig tulpanerna (till min stora glädje) upp ovan jord!



Söta lilla Wictor var helgens stora hjälpreda...



Han tyckte att det var roligt att kratta, klippa grenar, riva våran gamla altan, att bära bråte till elden...& att springa runt med alldeles för stora hörselskydd!



Tunnan gick bokstavligen talat varm hela helgen! Tänk så mycket bråte man kan ha...phu!!!



En riktig "välkommen-våren-bukett".

Färgsprakande & glad!!



Grönt & rosa i fantastisk harmoni...

Det var lite bilder från den gångna helgen. Jag hoppas på fler sådana helger.....många fler!

Kramar C



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0